tirsdag 24. juni 2014

Fremgang

Siden snekringsoppstart og frem til nå


Jeg synes framgangen fra 12. juni og til i dag er helt formidabel - sett fra en kalkulatortrykkenderegnskapsførers side. Flinke snekkere. Heldigvis er snekkermannen i nærheten og snekrer, så jeg blir oppdatert med bilder underveis. Fin oppmuntring iløpet av arbeidsdagen nå som sommerværet virkelig glimrer med sitt fravær.



13. juni, alle ytterveggene er på plass
 
Cecilie demostrerer størrelsen på soveromsvinduene. De blir stor.
 
Også 17. juni, innerveggan på plass
 
 
Og ganske tidlig på morran den 19. juni kom oppdatering på bjelkelaget


Litt seinere samme dag fant jeg dette postet av pappa på facebook.
Framgang :)
 
 
Fredag 20/6 startet de å skru golvplatene. Og på ettermiddag var vi borte å så. Artig å se når vi kan se hvor veggene kommer, prøve å se for oss størrelsen på rommene. Også det morsomste var jo at vi kunne stå oppi i 2. etasjen. Jeg stod i stua mi, og tok bilder av utsikten vi blir å kunne nyte i fremtiden. Herrominhatt som jeg gleder meg.
 
 
Gulvplatene skrues på

Er veldig fornøyd med utsikten vi får på Mustaparta. Bildene under er tatt på en tåkefull dag, men til tross for det så er den jo bra. På øverste del av bildet ser vi Grytøya, og nederst ser vi ut mot Trondeneshalvøya. Lekkert! Herrominhatt som jeg gleder meg.

Utsikten mot Grytøya, Trondeneshalvøya og Vågsfjorden,
 fra min fremtidige stue

Veldig greit å sitte på jobb og få oppdateringer.
Disse kom rundt lunsjtider i dag, 24/6.

Og på tampen av dagen kom disse 2 bildene. Og da va jammen det kommet opp en sidevegg også. Helt suverent! Det her går jo strålanes. Gleder meg bare mere  og mere til ....2015 (!).






 
 
 
 
 
Pr dags dato så er det bygd/under bygging 11 boliger på Mustapartajordet, og 4 av disse er det Idèhus som setter opp. Det er slettes ikke så verst det. Så pass oppsiktsvekkende at Eiendomsmegler 1 , som står for salg av tomtene, har skrevet en artikkel om det. Artige greier.





I morgen kjører vi til Piteå, i ny bil. JIPPI!! "Vi" skal på fotballturnering, Piteå summergames. Det er yngste gluinten som skal være deltaker der, vi skal bare rope og skråle - og komme med "gode råd". Innledende kamper kan du se her.

Heia Brage Trondenes!!  :)


Kristoffer og lagkameratene hans.
Dette er fra vi var i Gratangen.

"Lille" snupp (på nesten 18) og hennes venninne skal også være med. Og det er koselig det. Det blir skikkelig bra nå med en bitteliten Sverigeferie. Krysser fingrer og tær for godt vær :)

Cecilie og Tone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar