onsdag 23. april 2014

Påskekos på hytta

Noen dager med avkobling og lading av batterier


Tidlig langfredag kjørte jeg og snekkermannen til "Casa de Eilertsen" på Kanstad. Hytta til svigers. Vi kom frem til hytta akkurat da de som allerede var på hytta skulle spise frokost. Uvisst om det er vi som er morgenfugler eller om det er hyttefolket som er sein i frokostspisinga når det er påske.....men vi ankom akkurat til Påskelabyrinten startet på radioen. På hytta var svigers, yngstegullet vårt og svigerbror med familie.


Vi har hatt noen fine dager på hytta. Med spaserturer på Nes og på Kanstad. Varierende vær. Alt fra sol til storm. Ungene har bygget hytte, hoppet tau og spilt på sine iPad'er. Vi har spilt kortspill og brettspill, noen har lest og noen har strikket. Vi har vært på shopping på Sortland. Det er kjørt 4hjuling og det har vært båtberging i stormen. Og vi har hatt masse god mat og drikke, og "bittelittegranne" godterier.


Guttene bygger trehytte sammen  med far - sjefssnekkeren
 
 
 
 
Lillesnuppa og svigerbror tegner.
Hustegneren min tegner alltid....trur jeg...
 

 
 
 
 
 
 
Pølsegrilling hører til. Svigersøster, snekkermannen og svigers.
 
 
 
Da vi kom hjem søndag ble vi møtt av ei snuppelura som tydeligvis (og heldigvis) hadde savnet oss litt, og var ivrig i pizzalaginga. Det er koselig det.
 
 
Snuppelura mi i pizzalaging
 
 
Batteriene er nå klare for hektiske dager og uker med jobb, husarbeid, leksehjelp, kjøring til trening mm og muring/tomtearbeid. Vi skal være ferdige med muren til 17. mai - så for første gang gleder jeg meg til folkemyldret i byen på nasjonaldagen.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar