torsdag 14. august 2014

Egeninnsatsen

Ettermiddagsjobbinga har starta


Da vi kom hjem av ferie var snakkerne startet med å kle huset. Og det var så artig å se, både inne og ute. Veldig fornøyd med alt som er gjort på de 3 ukene vi har vært borte. Flinke Idèhussnekkere :)


Mot "mitt rom" kjøkkenet
 
 
Halve stua. Bak snekkermannen kommer spisestua og dør ut til veranda
 
 
 
Vi hadde ikke vært hjemme mange dager før vi heiv oss rundt og startet ettermiddagsarbeidet i huset. Først rydding, organisering og støvsuging. Snekkermannen startet med å ordne pipen, han har forberedt og startet på ventilasjonsarbeidet, og han har fått startet med isoleringen. Han e veldig flink å jobbe han <3

Snekkerfruen har fått malt litt. Noe veldig høøøøyt oppe og noe helt nede på bakkenivå. Og jeg har skjært klart endel isolasjon. Glava klør.....mye.....


Snekkermannen viser snekkerfruen hvor
hun skal male....
 
 
(Unnskyld språket..) Dæææven d va høyt....
 
 
Når jeg var kommet halvveis måtte snekkermannen ta over malinga i  høyden
 
 
Forberedelser til ventilasjonen
 
 
Kommet igang med isoleringen


Ventilasjonen monteres
 
 
Utvendig, på bakkeplan. Liggende
kledning
 
 
Blir mye jobb nå om dagene. Men vi klarer å finne tid til hverandre. Begynner å bli skikkelig god på å sovne samtidig utslått i hver sin ende av sofaen. Regner med at vi blir enda bedre utover høsten, og mestere i å sovne på sofaen før huset er ferdigbygd.


MEN vi er enige om at avkobling er viktig! Vi kan ikke bare jobbe og jobbe og jobbe og sovne på sofaen. Og vi starter godt med avkobling da. Allerede nå til helga blir det jobbfri. Vi skal på festival! Til helga er det "Bakgården" i Harstad. Og det må vi ha med oss hvert år. Masse flott musikk og god stemning. Ut å spise god mat, drikke godt og treffe masse venner og bekjente. Ei helg vi har venta lenge på. Billettan blei kjøpt allerede i februar :)


Årets Båkgårdsplakat - og oversikt over artistene

Klesvasken henges opp. Forberedelser til Bakgårdsfestival
 

 

Snekkerlærlingen min er blitt snekkergutten min :)

Også har snekkerlæringen min klart fagprøven. Jippi!! E så stolt av han. Må vel  kanskje starte å omtale han som snekkergutten min :) Jeg hadde jo håpet at det var på vårt hus han skulle ta prøven, men innså for ei stund siden at det ble det ikke. Til det var vårt prosjekt kommet litt for kort. Men på et hus litt bort i gata hos et par som vi kjenner. Og det er jo litt artig da.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar