torsdag 4. desember 2014

Vis MOT

Mobbing - fysj for en styggeting


Når jeg googler mobbing, så kommer denne definisjonen på mobbing frem flere plasser; Bruke fysisk eller psykisk vold mot en enkelt. Å plage, erte, tyne. Og at mobben er gjeng/flokk.

Jeg blir så sint, og så lei meg, når jeg hører om mobbing. I går snakket jeg på telefonen med en venninne av meg. Deres eldste datter har i flere år blitt mobbet, og har vært mye deprimert på grunn av det. Og nå er også deres yngste datter blitt offer for mobbingen - og nå, forleden dag, gikk det altfor langt. Det går altfor langt når en jente på 14 år prøver å ta sitt eget liv. 14 år! Jeg får frysninger bare av tanken.

Da jeg fikk høre om dette igår, var jeg helt lammet. Klarte ikke å tenke. Pratet så senere med min venninne, mammaen til disse to flotte, vakre jentene, og fikk høre alt. Jeg er rystet. Skremt. Har ondt i hjertet mitt. Fysj - at det går an.... Men heldigvis (!) går det bra med jenta og familien nå. Men mobbingen er det jo ikke slutt på.

Jeg deler lenken til den eldste jentas blogginnlegg om sin historie, og sin søsters historie. Veldig godt skrevet. Altfor godt skrevet. Hun skulle ikke kunne ha beskrevet dette.... Den umenneskelige sannheten.






Victoria, du e sterk, flott og fantastisk. Ønsker så inderlig at dette skal ta slutt - både for din del og Camilla sin, og hele den flotte familien sin del <3

Politikere, rektorer, lærere og voksne mennesker. Vi må alle ta dette alvorlig, være voksen og ansvarlig, og ta tak i dette - og være der for barna. Vis MOT folkens - VI må klare å stoppe det her!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar